×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط اخبار

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برگزاری نمایشگاه دستاوردهای مدجویان بهزیستی و بازی های بومی محلی بلندهمتان بهزیستی البرز

به گزارش پایگاه خبری البرز؛  مدیرکل بهزیستی استان البرز در نمایشگاه و جشنواره ورزشی و بازی های بومی و محلی بلندهمتان استان که به مناسبت گرامیداشت چهلمین سال تاسیس سازمان بهزیستی برگزار شد، از حضور جامعه هدف این سازمان شامل معلولین، کودکان خانه های بهزیستی، بانوان سرپرست خانوار و … در این برنامه قدردانی کرد.

وجیهه محمدی فلاح افزود: در تقویم ملی ایران، ۲۴ تا ۳۰ تیر ماه به عنوان هفته بهزیستی نامگذاری شده است که این موضوع نشان از اهمیت و توجه ویژه نسبت به این نهاد که مولود انقلاب اسلامی است، دارد.

امسال شعار هفته بهزیستی «برای مردم، برای به زیستن» انتخاب شده که نشان دهنده حضور پررنگ مردم، خیرین، نیکوکاران و گروه های جهادی در کمک به بهزیستی برای ارائه خدمات به جامعه هدف است.

مدیرکل بهزیستی استان البرز با اشاره به برگزاری این جشنواره با رویکرد طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه (سی بی آر) عنوان کرد: در این نمایشگاه ۴۰ غرفه برپا شده و بانوان سرپرست خانوار، معلولین و تعدادی از افراد بهبودیافته که تحت حمایت سازمان بهزیستی هستند و به همت مددکاران این سازمان، به خوداشتغالی رسیده اند، توانمندی های خود را به نمایش گذاشته اند.

وی همچنین با بیان اینکه بهزیستی، مجموعه ای به پا خاسته از مردم است که با کمک و حضور آن ها، نیکوکاران، خیرین و گروه های جهادی، به جامعه هدف خود ارائه خدمت می کند، از کارکنان و مددکاران خدوم بهزیستی، تسهیلگران خدمت رسان در روستاها، مراکز غیردولتی و شرکای کاری این مجموعه و اصحاب رسانه به جهت کمک به این سازمان قدردانی کرد.

محمدی فلاح از اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه (سی بی آر) در روستاها با رویکرد اجتماع محور و توجه به محلات، با حضور مردم و افزایش ضریب نفوذ در خدمات در روستاها خبر داد و اظهار کرد: حدود یک هزار و ۸۰۰ نفر در ۲۲۲ روستا تحت پوشش این طرح هستند که از خدمات ارائه شده بهره مند می شوند. هدف از اجرای این طرح، توانمندسازی گروه هدف بهزیستی به ویژه در روستاهاست.

گفتنی است؛ همگام با برگزاری نمایشگاه توانمندی های جامعه هدف بهزیستی، جشنواره بازی های ورزشی و بومی محلی بلندهمتان بهزیستی استان البرز نیز در رشته های دان پلان، هفت سنگ، طناب کشی و دو و میدانی برگزار شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.