×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط اخبار

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ایجاد برنامه تحولی همراه با امید آفرینی در البرز

به گزارش پایگاه خبری انعکاس البرز؛ وجیهه محمدی فلاح در نشست خبری که به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شده بود افزود : ۵۴ ماموریت مصوب برای سازمان بهزیستی وجود دارد و ۱۷۰ ریز فعالیت و خدمت که در ۴ معاونت تخصصی و یک معاونت پشتیبانی این خدمات ارائه می شود.

وی بیان کرد: در البرز ۱۶۲ هزار نفر از خدمات بهزیستی در معاونت های مختلف بهره مند می شوند که شامل افراد دارای معلولیت، بانوان بدسرپرست و بی سرپرست ، افراد آسیب دیده ، سالمندان و … می شود که تحت سرپرستی و حمایت‌های بهزیستی قرار دارند.

وی ادامه داد:برای جبران ناطرازی اعتبارات که به دلیل تکثر جامعه خدمتی و محدودیت منابع بهزیستی با هم همخوانی ندارند و همچنین ارائه خدمات بهتر به مردم شریف استان ، خیران و گروه‌های مردمی و جهادی نیز در کنار ما قرار دارند.

وی به رشد ۴۱ درصدی اعتبارات البرز اشاره کرد و گفت: یکی از بحرانی ترین مساله مددجویان، مسکن است و اقداماتی برای رفع آن در دستور کار است.

محمدی فلاح با اشاره به اینکه کمبود منابع با حضور خیرین پوشش داده می شود، افزود: استان البرز مشکلات متعددی دارد که همجواری پایتخت از جمله آن است.

مدیرکل بهزیستی البرز تأکید کرد: نگاه ما تحولی بوده و برنامه های بهزیستی البرز منطبق با سند تحول دولت تدوین شده است.

محمدی فلاح با اشاره به اهمیت محرومیت زدایی و رسیدگی به اقشار مختلف جامعه گفت:امیدآفرینی و تحول آفرینی شاخص هدف اجرای سند تحول با رویکرد محرومیت زدایی است.

وی با اشاره به اهمیت اجرای برنامه تحولی در استان البرز با هدف امیدآفرینی بیان کرد: نگاه تحولی اداره کل بهزیستی با رویکرد توجه و حمایت از خانواده است، خانواده خیلی بهتر می تواند خدمات خود را به عزیزان خود اختصاص دهند؛ در سطح استان البرز ۲ مرکز با هدف خدمت رسانی به خانواده ها وجود دارد.

وی با ابراز خرسندی به توجه ویژه استاندار البرز به حوزه بهزیستی گفت: در دولت سیزدهم در البرز به حوزه اجتماعی توجه ویژه شده و فعالیت های بهزیستی تسهیل شده است.

مدیرکل بهزیستی استان البرز افزود: مددجویان دارای چند قلو، افراد دارای معلولیت و بانوان سرپرست خانوار در گذشته پشت نوبت خدمت می ماندند و تا سال گذشته ۶ هزار نفر پشت خدمت توانبخشی بودند اما خوشبختانه امروز این رقم به صفر رسیده است.

مدیرکل بهزیستی استان البرز افزود: ۹۱ مرکز توانبخشی در البرز به افراد دارای معلولیت، سالمندان و بیماران اعصاب و روان ارائه خدمت می کنند.

وی با اشاره به اینکه ۵۷ مجموعه از مراکز مذکور، شبانه روزی هستند، اظهار کرد: این مراکز در حال حاضر مجموعاً از چهار هزار و ۴۳ نفر نگهداری میکنند.

مدیرکل بهزیستی استان البرز با اشاره به رشد خدمات توانبخشی گفت: البرز هیچ دانش آموز ناشنوا و کم شنوای بدون سمعک ندارد.

محمدی فلاح گفت: پرداخت یارانه حق پرستاری در دستور کار قرار گرفته است که رقم آن سال گذشته یک و نیم میلیون تومان به ازای هر فرد بود.

وی با اشاره به اینکه رقم مذکور امسال به ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسیده است، افزود: البته رقم متناسب با تورم نیست.

مدیرکل بهزیستی البرز به رشد ۱۱۹ درصدی اشتغال در البرز اشاره کرد و گفت: کمک هزینه درمان تخصیص داده شده به مددجویان هم از ۵۰۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۰ به ۲ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ رسید.

محمدی فلاح در ادامه بیان کرد: شمار کمپ های ترک اعتیاد این استان ۹۱ کمپ بود که باتوجه به شکایت از خدمات نامطلوب برخی از این کمپ ها اکنون تعداد این مراکز به ۵۱ مورد رسیده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.