×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط اخبار

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
توسعه هوشمندسازی در راه ها و کنترل هوشمند تردد وسایل نقلیه

به گزارش پایگاه خبری انعکاس البرز؛ معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل و رانندگان دراستان البرز از اولویت اجرای برنامه های هوشمندسازی درراه ها باتوجه به افزایش جابه جایی کالا و مسافر درجاده های کشور خبرداد.
محمدتیموری معاون برنامه‌ریزی این سازمان اظهارداشت: سالانه حدود ۵۲۰ میلیون تن کالا از طریق بارنامه ‌و ناوگان حمل و نقل زمینی در کشور جابه‌جا می‌شود.
وی افزود : ۲۶ آذرماه هر سال، يادآور صدور فرمان انقلابی امام راحل در سال ۱۳۶۲ با هدف اعزام كاميون‌ها به بنادر جنوبی برای تخليه كالاهای وارداتی از مبادی دريای كشور است.
تیموری درادامه بیان کرد: از دیر ایام روز یکم دی ماه به عنوان روز راهدار نامگذاری شده چون با آغاز فصل زمستان شاهد افزایش فعالیت این نیروهای خدوم در حفظ راه‌های کشور هستیم.
این مسئول بیان کرد: هفته حمل و نقل و راهداری بهانه‌ای برای تقدیر از زحمات و تلاش‌های خستگی ناپذیر نیروهای راهدار و فعالان حوزه حمل و نقل است.
تیموری با تاکید بر اهمیت بخش حمل و نقل توضیح داد: با توجه به تحریم‌های کشور در بخش ریلی و هوایی، بار بیش از ۹۰ درصد جابجایی کالا و مسافر کشور بر روی جاده‌ها است.
تیموری خاطرنشان کرد: این مهم را ۶۲۰ هزار نفر راننده دارای کارت هوشمند با ۴۱۲ هزار وسیله نقلیه باربری و ۶۸ هزار وسیله نقلیه مسافربری انجام می‌دهند.
این مسئول تصریح کرد: سالانه حدود ۱۲۸ میلیون مسافر در کشور جابه‌جا می‌شود که اگر جابه‌جایی‌های شخصی را هم لحاظ کنیم عددی بالاتر از یکی میلیارد جابه‌جایی خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه در سازمان راهداری به سمت هوشمندسازی جاده‌ها پیش می‌رویم گفت: در حال حاضر دوربین‌های پلاک‌خوان هر خودرویی را که در راه‌ها تردد می‌کنند پلاک‌خوانی می‌کنند.
وی با بیان اینکه سالانه بیش از ۵ میلیارد پلاخوانی در کشور اتفاق می‌افتد، افزود: طی ۹ ماه اخیر چهار و میلیارد و ۸۰۰ پلاک‌خوانی در جاده‌های کشور اتفاق افتاده که نشان‌دهنده میزان تردد در این مسیرها است.
تیموری ابراز کرد: البرز پرترددترین جاده‌های کشور را در خود جای داده و میزان توقف‌ها در این استان هم به واسطه راه‌های ملی ای که دارد بالا است.
معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور افزود: ترافیکی که البرز دارد در اصل ترافیک غرب کشور است چون این استان دروازه ورود به غرب کشور است بنابراین در سازمان راهداری نگاه ما به بحث تخصیص اعتبارات، بهبود زیرساخت‌ها و افزایش ماشین‌آلات و تجهیزات ویژه است.
تیموری تاکید کرد: نیروهای راهداری البرز هم در بحث سیل اخیر و هم اربعین جهادی کار کردند و این جای تقدیر و تشکر دارد.
حوزه حمل و نقل موتور محرک توسعه کشور است
در ادامه این مراسم مرتضی ولی‌پوری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز اظهار کرد: فعالان حوزه حمل و نقل و راهداری با خدمت صادقانه به عموم مردم مایه عزت، سربلندی و افتخار کشور هستند و این موضوع نیز در اتفاقات ناگواری همچون سیل اخیر، شرایط بحرانی آب و هوایی و غیره مشهود است.
وی با اشاره به اینکه این قشر در سخت‌ترین شرایط نیز پای کار هستند، ادامه داد: حوزه حمل و نقل موتور محرک توسعه کشور است که اثربخشی بسیاری در رونق بخش‌های اقتصادی، اجتماعی و غیره دارد.
این مسئول با اشاره به اینکه راه‌های استان البرز شاهراه ارتباطی بین ١٤ استان کشور است، افزود: البرز به عنوان شاهراه ترانزیتی کشور در حوزه‌های حمل بار، جابه‌جایی مسافر، گردشگری و … پل ارتباطی مهمی بین شرق- غرب و شمال – جنوب است که خوشبختانه در دولت سیزدهم نیز اعتبارات و تصمیمات مثبتی جهت ارائه خدمات مطلوب به شهروندان و مسافران در نظر گرفته شده است.
البرز به کارگاه راه سازی تبدیل شده است
در بخش دیگری از این مراسم علی زندی‌فر، مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای البرز نیز گفت: در حال حاضر ۲۰۲ پروژه در استان استان البرز با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۶۷۰ میلیارد تومان در سامانه RMS ثبت شده و در حال انجام هستند.
وی افزود: البرز به کارگاه بهسازی جاده ها تبدیل و در سراسر استان از دورترین نقاط تا آزادراه و در تمام شهرستان‌ها و محور چالوس پروژه تعریف شده و پیمانکاران مشغول فعالیت هستند.
این مسئول در ادامه به اقدام خیر فعالان و اصناف بخش حمل و نقل استان اشاره کرد و گفت: در سال اول تصدی اینجانب به عنوان مدیرکل راهداری البرز، به کمک صنف حمل و نقل این استان هشت نفر زندانی جرائم مالی و در سال گذشته نیز ۲۱ زندانی از زندان آزاد شدند. امروز نیز طی مراسمی ۴۰ زندانی دیگر از زندان آزاد می‌شوند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.